Witaminy i minerały w diecie sportowca

Odchudzanie wymaga niełatwych decyzji, wyrzeczeń i przygotowań. Często zastanawiamy się od czego właściwie zacząć, a zapominamy o kwestiach, które powinny być dla nas oczywiste. Jedną z nich jest prawidłowa suplementacja, a także wykorzystywane minerały i witaminy w odchudzaniu.

Nieprawidłowe odżywianie, brak wystarczającej ilości snu, życie w szybkim tempie, a także brak czasu na odpoczynek to wszystko powoduje, że organizm narażony jest na niedobór witamin i składników mineralnych. Podczas odchudzania organizm potrzebuje regularnie dostarczanych składników mineralnych takich jak wapń, magnez, potas, cynk, żelazo i witamin, które dodają mu energii do treningów. Jednak czasami organizm potrzebuje dodatkowego wsparcia i wtedy warto sprawdzić odżywki przedtreningowe. Tego typu produkty dodają energii organizmowi, szczególnie podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych i jednocześnie sprawiają, że można je stosować bezpośrednio przed treningiem. Mogą być traktowane jako produkt wspomagający, który pozwoli Ci zacząć trening po pracy i zniweluje oznaki zmęczenia. Kiedy skorzystać z takiej grupy produktów? Wtedy, gdy Twój organizm potrzebuje dodatkowego bodźca do działania, zastrzyku energetycznego i jednocześnie chcesz spalić dodatkową tkankę tłuszczową. Wiele odżywek dostępnych na rynku wyróżnia się takim działaniem. Jednak wybierając tą odpowiednią dla siebie warto zwrócić uwagę na zawartość minerałów i witamin, które będą dodatkowo stymulować organizm.